mandag 6. september 2010

Gleder seg til enda et år med kommunikasjon og kultur!

Hei igjen!

Da er sommeren over og starten på et nytt skoleår står for tur. Jeg har da blitt så gammel at jeg har begynt på mitt siste år her på Nesbru! Det er på en måte deilig å tenke på at dette er det siste året jeg trenger å styre med lekser og andre ting, men på en annen side er det litt trist. Jeg tror jeg kommer til å savne skolen utrolig mye når jeg er ferdig, hvertfall alle elevene.


Jeg har valgt å fortsette med KK, noe jeg gleder meg til. Jeg ser frem til dette året og håper det blir minst like lærerikt som i fjor. I sommer har jeg vært mye ute og reist og det gikk ikke lenge før jeg merket at jeg begynte å tenke over ting som jeg har lært i dette faget, noe jeg synes var litt morsomt.

Det jeg liker så godt med kk er at vi også gjør ting utenfor klasserommet. Vi har nå begynt med et prosjekt der vi skal utplasseres på Hvalstad Asylmottak hver tirsdag frem til høstferien. Vi har om temaene migrasjon, mennesker og møter, og vi skal være med beboerne på mottaket og se hvordan de lever og er. Jeg tror det kommer til å bli kjempe spennende å få snakke med beboerne, selv om vi har fått streng beskjed av en som jobber der at vi ikke må spørre om hvorfor de kom hit, om de savner familien sin osv. Jeg gleder meg til å se om hvordan vi blir tatt i mot av beboerne og til å stille de spørsmål som for eksempel hva de synes om Norge.

Jeg tror dette året med kk kommer til å bli supert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar